Deelnemersbriefing 24kika


Beste deelnemer,

Volgend weekeinde is het eindelijk zover,…. ons 20 jarige jubileum!!!! Op 1 september start de 24 uursrace om 15:00 en op 2 september start de 6 uursrace om 09:00! De weersvoorspellingen zijn er nog niet helemaal over uit …., maar dat gaat vast en zeker goed komen! Veel belangrijker is dat er al  heel erg veel geld voor kika gedoneerd wordt! Het belooft dus sowieso een hele mooie editie te worden!

Om je zo goed mogelijk voorbereid aan de start te helpen…hierbij alvast wat praktische informatie!

Aankomst.

De teamplaatsen kunnen ingericht worden vanaf 08:00 op 1 september. Wil je al eerder op het terrein terecht kan dat op 31 augustus tussen 15:00 en 17:30. Of na 21:00 tot 23:00. Tussen 17:30 en 21:00 kun je wel op en rond de 400m baan op je teamplaats terecht, maar je kunt niet met een voertuig de baan oversteken.

Let op: stroom is pas vanaf vrijdag 1 september om 10:30 beschikbaar. Ieder teamplek beschikt over 1 stroomaansluiting, neem hiervoor wel 25m verlengkabel mee. En denk erom dat je geen groot verbruikers als frituurpannen, koelkasten, föhns etc mag aansluiten! Toiletten en douches zijn wel al vanaf donderdag beschikbaar.

In verband met een plastic laag onder het gras, mogen de haringen die gebruikt worden voor het schoren van de tenten niet langer dan 20cm zijn. Komende maandag komt de indeling van de teamplaatsen online. Alle teamplaatsen zijn 50% op het asfalt en 50% op het gras.

Registratie

De startnummers kunnen op vrijdagochtend vanaf 10:00 worden opgehaald. Dit kan gedaan worden door 1 iemand uit het team. Deelnemers onder de 18 jaar dienen nog wel een toestemmingsformulier in te leveren. Dit mag ook vooraf digitaal gedaan worden. Iedere deelnemer krijgt een eigen startnummer. Bij de startnummers krijg je ook meteen de transponder mee. Ieder team krijgt twee transponders. Bij het wisselen hoeft deze dus niet de door gegeven te worden.    

Op de startnummers staat een QR-code, door deze te scannen kom je op de live resultatenpagina uit!

Hier kun je de gehele race alle tussenstanden vinden! Mocht je gedurende de race vragen hebben over de tijdsregistratie dan kun je terecht bij de jurybus langs het parcours.

Naast je startnummer en transponder krijg je ook per team een estafette stokje mee. Dit stokje dient de gehele race aanwezig te zijn bij de deelnemer die in de baan is.

De deelnemersbriefing en de start

Op 1 september zal om 13:30 de deelnemersbriefing worden gehouden. Tijdens de briefing wordt het programma nog een keer doorgenomen en alle regels rondom de wedstrijd en het evenement besproken worden. Na de briedfing zullen we vrij snel beginnen met de openingsronde. Om 14:30 zullen we met alle deelnemers en begeleiders die dat leuk vinden een openingsronde skeeleren. Om 14:45 gaan we opstellen voor de start. Hier zal 1 deelnemer per team zich voor melden bij de start/ finish. Om 15:00 zal het startschot klinken.

we hanteren voor de wedstrijd de volgende categorieën:

  • solisten + winnaar bergklassement
  • 24 uur kinderteam + winnaar bergklassement
  • 24 uur duo + winnaar bergklassement
  • 24 uur team + winnaar bergklassement

De winnaar van het bergklassement is het team uit een categorie die de meeste ronde bovenlangs genomen heeft.

Verlichting en Veiligheid.

Deelnemers dienen in de avond een goed werkende hoofdlamp te gebruiken. Er worden langs de baan wel een aantal plekken wel sfeerlampen aangebracht, maar geen grote schijnwerpers. Je gaat dus echt door het donker skaten!  Tijdens de nacht dienen deelnemers elkaar extra goed in gaten te houden. Bij valpartijen dien je altijd te informeren hoe het met de betrokken partijen is en de organisatie op de hoogte brengen. (ronden en of tijden zullen achteraf altijd gecompenseerd kunnen worden)

Het Skeelercafe

Om 21:00 tot 22:00 hebben we voor alle (oud) deelnemers en betrokken personen het skeeler café. Dit ter ere van het twintigjarige bestaan van ons evenement. Tijdens het skeeler café wordt er een pubquiz georganiseerd met diverse leuke prijzen! Een goede reden dus om te zorgen dat jij tussen 21:00 en 22:00 niet hoeft te skaten! Iedereen is welkom!

Het foute uur

Om 22:00 zal het skeelercafe zich naar buiten verplaatsen, want wij gaan dan verder met het foute uur! De deelnemers zo uitgedost mogelijk de baan op gaan. Verkleed en verlicht onder begeleiding van lekkere foute muziek, gaan we er een mooi feestje van maken. Om 23:00 zal de muziek uitgaan en gaan wij de nacht in. Van 00:00 tot 07:00 geldt ook dat we zo min mogelijk lawaai maken zodat iedereen toch aan zijn slaap kan komen.

De 6 uursrace.

Op 2 september zal om 09:00 de 6 uursrace starten. om 08:30 zal hiervoor een deelnemersbriefing zijn bij de jurybus. Vanaf 07:30 is de registratiebalie voor de 6 uursrace geopend! De procedures rondom de startnummers, transponders, toestemmingsformulieren en estafette stokje zijn het zelfde als hierboven beschreven bij de de kop registratie.

voor de 6 uursrace hanteren we de volgende categorieën.

  • 6 uur solo
  • 6 uur duo
  • 6 uur team
  • 6 uur kinderteam

Merchandise, geld inleveren & horeca

Heb je naast de sponsoring op de website nog geld opgehaald voor KIKA, laat dat dan ons het totaalbedrag hiervan weten tijdens de registratie op zaterdag. Het ophalen van de flessen wijn & bier die besteld zijn kan  vanaf vrijdag 1 september om  12:00 uur bij onze merchandise stand!

Tijdens de wedstrijd is het nog mogelijk om je favoriete 24kika merchandise te kopen. Naast de KIKA beren, het speciale 24kika Bier en de kleding zijn er dit jaar ook een nieuwe items in de collectie: het 24 kika skeelerpak, het 24kika jubileum shirt, een 24kika cap en de 24kika sokken!

KIKA Cheque moment.

Na de finish om 15:00 krijgen alle deelnemers de gelegenheid om een teamfoto te maken. Echter zullen wij vrij snel ook gaan beginnen aan de huldiging van de deelnemers en het bekendmaken van het totaal bedrag voor KIKA.